Markedsfør din bog

Har du skrevet din bog? Har du brug for hjælp til markedsføring?

Allerførst vil jeg ønske dig et STORT tillykke. Det er godt gået, at du er kommet så langt. Nu starter næste fase, og det er markedsføringen af din bog. I den forbindelse er det både relevant og vigtigt at få lagt en markedsføringsstrategi.

Hvad nytter det, at bogen er skrevet, hvis læserne ikke kender til den?

Hvis du synes, at det er sårbart, så kan jeg godt forstå dig. Fortvivl ikke, langt de fleste – også etablerede forfatter – har det på samme måde. Du har lagt dit hjerteblod, tid og masser af energi i din bog. Nu skal både den – og du – møde læsernes reaktioner.

Hvor mange bøger har du selv læst, som har betydet noget helt særligt for dig? Enten for underholdningens skyld eller som har givet dig glæde, personlig udvikling og inspiration? Hvor mange bøger læser du flere gange, fordi teksten er vigtig for dig?

Husk, at din bog kan gøre en stor forskel for dine læsere.

Hvis du har det lige som jeg, så er bøger levende og har hver deres egen sjæl. Det er fuldstændigt lige som at få sit eget barn. Både bøger og babyer fortjener at blive behandlet kærligt og med respekt af deres forældre og alle andre. Respekterer du din bog – og al den energi, som du har lagt i den – hvis du undlader at markedsføre den?

Sådan får du min professionelle hjælp til din markedsføring:

Markedsfør din bog, så det bliver sjovt. Som minimum får du brug for:

  • Synopsis af bogen.
  • Beskrivelse af dig, både tekst og foto.
  • Pressemeddelelse.
  • Hjælp til at pitche din bog.
  • Interview, der giver spalteplads i aviser og aktuelle blade og magasiner.
  • – og måske har du brug for coaching, så du er klar til at være synlig som del af din markedsføring af din bog.

Vi starter med en samtale på 30 minutter, hvor du fortæller mig om bogens budskab, hvilke udfordringer du har i forbindelse med markedsføringen af din bog samt hvad du specifikt har brug for hjælp til. Du får hurtigt svar på, om jeg accepterer opgaven. Hvis vi beslutter os for at samarbejde, så laver vi en fælles forventningsafstemning, og jeg skræddersyr en pris til dig ud fra dine behov.

Vent med at sende dit manus til mig, indtil vi begge har besluttet os for et samarbejde.

Ved du, at jeg er boganmelder i Holbæk Radio?

Har du tænkt over, hvilke kanaler, som du kan markedsføre din bog på? De fleste tænker på lokalaviser og drømmer om en anmeldelse i landsdækkende ugeblade og aviser. Tv og radio kan også være en fin mulighed. Som anmelder i Holbæk Radio lavede jeg et interview med forfatter Inger Petri i forbindelse med hendes debut som forfatter. Bogen hedder “Alting kan gå itu”, som jeg har været redaktør på.

Du kan høre mit interview med forfatter Inger Petri her: Redaktør og forfatter i Holbæk Radio

Solveig Radio Holbæk

Podcasten er et nærværende interview med forfatter, coach og sanger Inger Petri, Redaktør Solveig Mørtz både anmelder bogen og taler med forfatteren om bogen ‘Alting kan gå itu’.

Vær opmærksom på, at titler, som jeg anmelder i Holbæk Radio, udelukkende er bøger, som jeg interesserer mig for, er fagligt klædt på til at vurdere og som redaktionen siger ja til.

Ved du i øvrigt, at det er en god idé at tænke markedsføring af din bog, allerede et halvt års tid før udgivelsen eller tidligere? Og det er naturligvis også relevant, at du sender bog og pressemeddelelse til udvalgte medier, som måske gerne vil anmelde din bog.

Flere af de forfattere, som jeg har arbejdet tæt sammen med – både på forlagene Gyldendal og L&R og som selvstændig forfattercoach – fortæller om, hvor sårbart det er at blive synlig, når bogen er skrevet. Det er derfor vigtigt, at du har dig selv med, især i den del af fasen, hvor din bog er klar til udgivelse.

Kontakt mig og få 30 minutters sparring om markedsføring af din bog, uden det koster dig en krone:

Er din bog ikke helt flyvefærdig endnu?

Vil du gerne have en professionel redaktørudtalelse, før du sender din bog ind til et forlag eller vælger selv at udgive?

Lad mig læse dit manuskript og give dig personlig og professionel sparring, inden du udgiver.

PS: Husk, at der er rigtig mange måder, hvordan du kan markedsføre din bog på. En boganmeldelse er bare én af dem.